субота, 27. август 2016.

PRIRUČNIK _ Korak-napred-u-saradnji-skole-i-roditelja

Na ovom linku možete preuzeti:
PRIRUČNIK _ Korak-napred-u-saradnji-skole-i-roditelja

Porodica i škola imaju zajednički cilj – da podržavaju i podstiču razvoj deteta. Partnerstvo roditelja i škole i uključivanje roditelja u različite aspekte školskog života predstavljaju važnu komponentu obrazovno-vaspitnog procesa. Saradnja porodice i škole počinje polaskom deteta u školu i traje sve dok dete pohađa školu. Taj period u razvoju deteta ima izuzetan značaj za intelektualni, socijalni, moralni, emocionalni i fizički razvoj pojedinca. 
Usklađena i kvalitetna saradnja porodice i škole predstavlja značajan izvor podrške za decu i mlade. 
Zahtevi savremenog društva i realnost porodičnog funkcionisanja, kvalitet i intenzitet porodičnog uticaja pred školu postavljaju izuzetno visoka očekivanja u podsticanju i praćenju razvoja dece i mladih. Istovremeno, postavlja se pitanje da li škola prepoznaje svoju ulogu i da li ume da odgovori na tako visoke zahteve. 
Odeljenjske starešine su spona u saradnji između roditelja i škole. Kvalitet i učestalost saradnje opadaju sa uzrastom dece i u najvećem broju slučajeva se svode na jednosmerno informisanje roditelja o uspehu i napredovanju deteta. S druge strane, svi učesnici obrazovno-vaspitnog procesa slažu se da saradnju između roditelja i škole treba unaprediti. S obzirom na značaj odeljenjskog starešine za razvoj poverenja i jačanje saradnje između roditelja i škole, prepoznali smo potrebu za osnaživanjem odeljenjskih starešina za uspostavljanje i negovanje kvalitetne saradnje sa roditeljima. 

Нема коментара:

Постави коментар